"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Sepasang pengantin solat sunat selepas akad nikah undang kritikan (Gambar)

Tranungkite
Dua keping gambar sepasang pengantin Melayu yang mendirikan solat sunat selepas selesai majlis akad nikah tidak menepati syarak dimuat naik di laman sosial.

Kelihatan pengantin perempuan mendirikan solat di sebelah kanan dan mengenakan pakaian pengantin tanpa bertelekung yang kemudiannya mendapat komen netizen yang mempersoalkan tindakan pasangan berkenaan.
solat pengantin
Fais memuat naik statusnya dengan mengatakan jangan merosakkan amalan sunat dengan kejahilan.
Pemilik laman facebook Fais Al- Hajari ketika dihubungi The Rakyat Post memaklumkan dia memperoleh gambar ini yang dikongsi daripada seorang rakannya di laman facebook.

Fais memuat naik statusnya dengan mengatakan jangan merosakkan amalan sunat dengan kejahilan.

“Solat sunat nikah adalah digalakkan, cumanya pastikan pakaian yang dipakai adalah sesuai untuk dibawa solat. Dalam kes ni jelas pakaian pengantin wanita itu tidak menepati syarak, let alone nak bawak solat, dan kedudukan makmum wanita juga tidak betul.

“Kepada semua pengantin to be, berhati-hati ya,” ujarnya.

Sejak Fais memuat naik gambar pasangan pengantin ini sebanyak 3,359 orang menyukainya dan 1,117 perkongsian dan 847 komen diterima.

Ismail Ibrahim: “Ramai yang tengok..kenapa seorang pun tak tegur?” katanya.

Shida Yan pula berkata: “Sy baru dengar ceramah di TV…isteri sebenarnya bukan kanan atau kiri tapi di belakang suami.”

Rizam Zam pula berkata:” Ada orang tahu.. Tapi segan nak tegur pengantin.”

Disambung pula Mohd Fazali katanya: “Yang tak tegur pun turut berdosa.”

Tiada ulasan: