"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lelaki ini cuba rogol anak sendiri dipenjara lima tahun tiga sebatan

Tertuduh (kiri) dijatuhi hukuman lima tahun penjara dan dikenakan tiga sebatan kerana cuba merogol anaknya berusia 12 tahun.
KUALA TERENGGANU - Seorang bapa yang tergamak cuba merogol anak gadisnya berusia 12 tahun akhirnya menerima pembalasan apabila dijatuhi hukuman penjara lima tahun dan dikenakan tiga sebatan oleh Mahkamah Sesyen Kuala Terengganu, di sini, semalam.

Keputusan dibuat Hakim Rofiah Mohamad selepas tertuduh berusia 53 tahun dan baru sahaja dibebaskan dari penjara kerana kesalahan dadah itu, mengaku salah terhadap pertuduhan Seksyen 376 (B) (1) /511 Kanun Keseksaan kerana cuba melakukan sumbang mahram.

Tertuduh yang sudah berpisah dengan isterinya, mengaku salah cuba merogol mangsa  di sebuah rumah di Kuala Nerus, kira-kira jam 11.45 malam, pada 14 Oktober lalu.

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Rohaiza Abd Rahman manakala tertuduh tidak diwakili peguam bela.

Berdasarkan fakta kes, mangsa yang ketika itu sedang tidur di ruang tamu, terbangun selepas berasa sakit di bahagian kemaluannya sebelum ternampak bapanya berada di atasnya.

Pada masa sama, kanak-kanak malang itu dapati seluarnya sudah ditanggalkan dan bimbang akan diapa-apakan, mangsa cuba melawan dengan menolak bapanya hingga jatuh.

Seterusnya, mangsa yang merupakan anak bongsu daripada lima beradik itu melarikan diri masuk ke dalam bilik kakaknya, lalu menghubungi wanita itu yang semasa kejadian berada di rumah ibu mereka agar dapat menjemputnya.

Kakak mangsa yang berusia 23 tahun itu terus bergegas ke rumah berkenaan untuk mengambil mangsa dan mula merasa curiga selepas melihat adiknya menangis teresak-esak.

Selepas dipujuk, mangsa memaklumkan perbuatan keji ayah mereka, sebelum membuat laporan polis.
-sinarharian

Tiada ulasan: