"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

AHli parlimen Baling ditahan SPRM selepas tiba-tiba muncul

Nur Hasliza Mohd Salleh
PUTRAJAYA: Bekas pengerusi Lembaga Tabung Haji (TH) Datuk Seri Abdul Azeez Abdul Rahim ditahan selepas tiba-tiba muncul di ibu pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) petang tadi.

Ahli Parlimen Baling itu memasuki bangunan SPRM berseorangan pada 2.55 petang tadi dengan disambut beberapa pegawai badan anti-rasuah. Beliau ditahan pada 4.30 petang tadi.

SPRM dalam kenyataan berkata Azeez ditahan dalam siasatan kes rasuah dan pengubahan wang haram selepas mendapat izin mendakwa daripada Pejabat Peguam Negara.

Turut ditahan abangnya, Datuk Abdul Latif Abdul Rahim. Mereka akan didakwa esok.

“Kedua-duanya akan dituduh mengikut Akta SPRM dan Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram, Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil Daripada Aktiviti Haram (AMLATFPUAA),” katanya.

Azeez pernah ditahan SPRM pada 25 September tahun lepas bawah akta yang sama. Dia dibebaskan dengan ikat jamin SPRM pada 5 Oktober.

Tiada ulasan: