"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Wanita ‘duit minyak’ disoal SPRM hampir 3 jam

Faiz Zainudin
CAMERON HIGHLANDS: Seorang wanita yang gambarnya mengagihkan wang semasa pilihan raya kecil Cameron Highlands tular di media sosial disoal hampir 3 jam oleh penyiasat anti-rasuah.

Wanita itu tampil di bilik operasi Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di Tanah Rata untuk disoal pada 7 malam tadi, kata sumber.

Menurut sumber, wanita itu disoal mengenai gambar tular pada 13 Januari lalu.

Wanita itu meninggalkan bilik operasi SPRM pada 9.50 malam bersama 3 individu lain dipercayai penyokong Pakatan Harapan.

Sumber berkata individu-individu lain dalam gambar tukar itu turut dipanggil untuk disoal.

FMT dan Astro Awani cuba mendapatkan reaksi wanita terbabit tetapi enggan memberi sebarang komen.

“Mana kereta?” kata wanita itu sebelum menuju ke kenderaan yang menanti sambil menutup wajahnya.

Sebelum ini, tular gambar seorang individu memakai baju berlambang Pakatan Harapan mengagihkan wang kepada beberapa individu lain.

Pemimpin PH berkata individu berkenaan adalah seorang sukarelawan Impian Malaysia dan wang yang diagihkan itu adalah bayaran balik kos petrol para sukarelawan.

Bekas ahli Parlimen Cameron Highlands, Datuk C Sivarraajh hari ini buat laporan kepada SPRM berkenaan “salah guna” dalam kempen PRK Cameron Highlands.

Katanya, terdapat 4 kejadian sejak kempen berlangsung Ahad lalu.

Tiada ulasan: