"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

“Kalau dia anak jantan, suruh 2 ADUN tu tarik diri,” cabar Umno kepada Mahiaddin

BORHAN AHMAD

Umno terus mencabar Presiden Bersatu, Tan Sri Mahiaddin Md Yassin mengarahkan dua Adun mereka di Johor menarik balik sokongan terhadap Menteri Besar Johor dari Umno.

Ini kerana, bagi mereka, kedua-dua Adun Bersatu di Johor itu tidak akan mendengar arahan Mahiaddin mereka mereka lebih menghormati Sultan Johor.

Perkara ini dinyatakan oleh Datuk Lokman Nur Adam yang menjawab gertakan Mahiaddin untuk meminta Adunnya menarik balik sokongan di Johor.

“Saya nak cabar dia, kalau dia anak jantan, suruh dua orang tu tarik diri,” kata Lokman dalam siaran live menerusi facebook petang semalam.

“Saya nak cabar dia, kalau dia anak jantan, suruh dua orang tu tarik diri,” kata Lokman dalam siaran live menerusi facebook petang semalam.

Bagi beliau, kedua-dua Adun Bersatu ini tidak akan mendengar cakap dia tetapi akan lebih mendengar titah Sultan Johor.

“Yang dua ini tidak akan perdulikan dia,” kata Lokman memperlekehkan gertakan yang dibuat oleh Mahiaddin itu.

Cabaran Lokman ini dibuat selepas Mahiaddin memberikan amaran jika beliau mengarahkan dua Adunnya di Johor menarik diri dari menyokong kerajaan negeri Johor akan tumbang.

Mahiaddin juga berkata, mereka juga boleh membubarkan Parlimen Malaysia ketika ahli Parlimen Umno menarik diri dari sokongan mereka kepada beliau.

Beliau lebih rela melepaskan jawatan bukan meminta Parlimen dibubarkan atas kepentingan Malaysia bukan peribadi sebagai yang dibuat oleh Umno di Melaka, katanya.

Sebelum ini Mahiaddin cabaran veteran Umno Tan Sri Shahrir Samad untuk mengadakan Pilihan Raya Negeri (PRN) di Johor, seperti yang berlaku di Melaka, bukan sahaja berniat jahat namun tidak berakal.

Pengerusi Perikatan Nasional (PN) itu berkata, beliau tidak akan bertindak bodoh seperti segelintir pemimpin UMNO yang menarik sokongan terhadap kerajaan sendiri, dan akhirnya menyebabkan rakyat Melaka terpaksa menanggung risiko COVID-19 akibat PRN.

Katanya lagi, sekiranya beliau selaku Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) mengarahkan dua ADUN parti itu di Johor untuk menjatuhkan kerajaan, ia adalah satu kerja yang akan membahayakan rakyat.

Tiada ulasan: