"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Dengar tak isteriku, Najib minta rumah RM100 juta, kata Mat Sabu di Melaka

MALAYSIA DATELINE

Tindakan bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak yang meminta tanah bernilai RM100 juta dan dibincangkan oleh Kabinet untuk diluluskan kini menjadi isu utama di Melaka.

Ia kecoh di Dewan Rakyat semalam dan pada malam tadi ia kecoh di Melaka pula apabila wakil-wakil rakyat membawanya ke Melaka.

Ahli Parlimen Kota Raja, Haji Mohamad Sabu yang bersembang ‘derah’ (kuat) dengan isterinya Puan Normah Alwi di sebuah kopi di Melaka.

“Saya nak bagi tau, kelmarin saya bersama Tun Khalil bekas TYT Negeri Melaka. Saya bercakap depan dia, dulu bekas perdana menteri Tunku Abdul Rahman, Tun Razak, Tun Husein Onn, bila berhenti dapatlah duit gratuiti.

“Bolehlah beli rumah, beli kereta.

“Sekarang ada bekas menteri, ada dalam bank RM900 juta. Ada yang dia meninggal dunia, mak dia dapat RM1 bilion.

“Hari ini dalam Parlimen pula, Tun Mahathir dedahkan kerajaan akan hadiah RM100 juta kepada Najib.

“Saya tak kempen, saya sembang dengan isteri saya ni.

“Bangkrap negara kita tahu tak isteri ku.

“Dengar tak isteriku, Najib minta tanah untuk buat rumah RM100 juta,” kata Mohamad kepada isterinya yang duduk di sebelah beliau.

“Ini bukan ceramah ye. Saya sembang derah dengan istreri saya,” kata Mohamad yang ucapannya dirakamkan oleh kamera Malaysia Dateline malam tadi.

Ia telah disiarkan melalui FB Live oleh Malaysia Dateline.

Dalam video itu, beliau meminta rakyat Melaka memenangkan calon-calon Pakatan Harapan agar Adly Zahari boleh menjadi ketua menteri semula.

Isu permohonan Najib untuk mendapat tanah RM100 juta ini telah disahkan oleh Menteri Kewangan Datuk Seri Tengku Zafrul Abdul Aziz di Dewan Rakyat semalam.

Ia telah dibincangkan oleh Kabinet tetapi belum sempat di masukkan ke dalam Belanjawan 2022 kerana ia telah dibentangkan dan akan dibawa ke dalam satu Belanjawan Tambahan nanti.

Tiada ulasan: