"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Dr Dzulkefly seru keluar mengundi, harap PH dapat semula mandat di Melaka

SURI LAILA

Pengarah Strategi AMANAH Nasional, Datuk Dr Dzulkefly Ahmad menyeru rakyat Melaka untuk menunaikan tanggungjawab mereka untuk keluar mengundi hari ini.

Setakat tengahari tadi katanya, jumlah pengundi yang keluar semakin rancak.

Beliau berharap kehadiran lebih ramai pengundi Melaka agar dapat menaikkan peratusan keluar mengundi sekali gus membuka peluang mandat diberikan kepada Pakatan Harapan di Melaka.

“Saya dapati rakyat Melaka yang keluar mengundi sudah mula rancak. (Respon) dalam kalangan pengundi Cina pun agak baik juga.

“Saya harap sampai di garis penamat nanti, kita dapat teruskan komitmen kembali memandatkan Pakatan Harapan di Pilihan Raya Negeri (PRN) Melaka,” katanya dalam satu klip video yang dikongsinya di Twitter.

“Buat pengundi di seluruh negeri Melaka, pastikan saudara keluar mengundi sebelum 5.30 pm.

“Setakat 12.30 pm tadi, baru 36 peratus sahaja keluar mengundi. Ayuh pastikan saudara bersama meningkatkan peratusan keluar mengundi,” ciapnya.

Setakat jam 1 petang, Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Malaysia memaklumkan peratusan jumlah pengundi meningkat kepada 43 peratus.

Tiada ulasan: