"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Gambar Mahiaddin penuhi Taboh Naning, mana calon PN?

FAZLI RADZI

Lain yang bertanding, lain pula wajah yang terpampang. Itu keadaan yang berlaku di DUN Taboh Naning sepanjang kempen PRN Melaka.

Wajah calon PN, Abu Hashim Abdul Samad dari Pas tidak kelihatan sebaliknya gambar Pengerusi Perikatan Nasional (PN), Tan Sri Mahiaddin Md Yassin pula yang memenuhi sekitar DUN itu.

Poster wajah Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) berkenaan dilihat seolah-olah menenggelamkan calon sebenar yang bertanding.

Abu Hashim, 61, yang merupakan pesara guru berentap dengan dua pencabarnya iaitu Zairi Suboh (PH-AMANAH) dan Zulkiflee Mohd Zin (BN-Umno).

Pada PRU-14, calon BN Datuk Latipah Omar menang dengan majoriti tipis 740 undi.


Tiada ulasan: