"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

'50,000 ahli NGO dikait Zuraida sertai parti baru PBM'

Malaysiakini 

Penggerak Komuniti Negara (PKN) yang sebelum ini dikaitkan dengan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Zuraida Kamaruddin mendakwa kira-kira 50,000 ahli badan bukan kerajaan (NGO) itu telah menyertai Parti Bangsa Malaysia (PBM) yang baru ditubuhkan. 

Pengerusi PKN, Nor Hizwan Ahmad berkata ahli NGO itu memilih PBM bagi menjayakan agenda "The Great Reset 2030” untuk membetulkan kerencatan dan ketidakmatangan politik Malaysia selama 30 tahun lalu.

“30 tahun kerencatan dan ketidakmatangan politik dari kedua-dua belah jurang politik kerajaan dan pembangkang telah merugikan kita semua rakyat Malaysia.

“Data dari IMF (Tabung Kewangan Antarabangsa) ini menunjukkan Malaysia, selama 30 tahun telah berkembang dengan sangat perlu menangani masalah besar ini sekarang.

"Oleh yang demikian, solusi untuk menyelesaikan masalah ini adalah dengan melaksanakan 'The Great Reset 2030' dan menyeru agar semua rakyat Malaysia terlibat sama dalam melaksanakan anjakan ini,” katanya pada satu kenyataan hari ini.

PBM membuat kemunculan secara rasminya hari ini. Parti yang diasaskan Parti Pekerja Sarawak (SWP) itu dipimpin Mohamad Sukri Yusri sebagai presiden, manakala Ahli Parlimen Julau, Larry Sng menjadi timbalan presidennya.

PBM telah mengadakan Mesyuarat Agung Luar Biasa (EGM) pada 14 November bagi membentuk barisan kepemimpinan baru, dengan beberapa nama dikaitkan, termasuk Zuraida.

Dalam pada itu, Nor Hizwan berkata PBM ingin memimpin perubahan sebagai kuasa politik bagi menjayakan agenda utama "The Great Reset 2030."

"Pelancaran Great Reset 2030 hari ini akan menggerakkan usaha parti untuk merekrut lebih ramai ahli terutamanya wanita, milenial dan Gen Z.

"Nor Hizwan menjelaskan lagi bahawa PBM tidak melihat dirinya sebagai parti politik alternatif tetapi sebagai kuasa utama dalam arena politik nasional.

“Kami di sini bukan untuk menjadi parti politik kelas kedua. Kami di sini untuk menggegarkan negara," katanya.

Untuk rekod, Nor Hizwan merupakan ketua pegawai eksekutif Majlis Getah Malaysia (MRC), yang berada bawah kementerian Zuraida.

Tiada ulasan: