"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Khalid Samad antara yang banyak terima sumbangan untuk bantu mangsa banjir

MALAYSIA DATELINE

Rakyat Malaysia dan juga penghuni muka bumi ini yang lain memang pemurah tetapi mereka hanya akan memberikan sumbangan kepada orang yang mereka percaya sahaja.

Itulah yang berlaku ketika banjir melanda negara ini.

Ketika Apple, syarikat komunikasi dan komputer terbesar dunia mahu menyumbangkan bantuan untuk Malaysia, rakyat negara ini memberikan amaran, jangan berikannya melalui kerajaan Malaysia.

Antara pihak yang dipercayai oleh rakyat negara ini untuk diberikan sumbangan adalah Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad.

Mungkin kerana beliau adalah pihak yang terlibat secara langsung dengan banjir di Shah Alam, kawasan yang beliau wakili.

Selepas menerima dua kontena lampin pakai buang dari Drypers Malaysia, semalam Khalid menerima sumbangan toto untuk diagihkan kepada mangsa banjir.

Beliau juga menerima sumbangan 500 helai sejadah dan 500 tikar plastik daripada Jakel untuk disumbangkan kepada mangsa banjir.

“Terima kasih kepada semua penyumbang yang budiman. Hanya Allah S.W.T dapat membalas jasa kalian,” kata Khalid menerusi facebook beliau.

Khalid menyerahkan 4 water jet untuk digunakan sukarelawan bagi membersih rumah di Kampung Jawa.

Mungkin juga sumbangan ini diberikan kepada Khalid kerana terbukti beliau memang berusaha bersungguh-sunguh membantu mangsa banjir termasuk membeli peralatan pembersihan lumpur akibat banjir.

Khalid menyerahkan peralatan berupa water jet, kereta sorong, penyapu dan sebagainya untuk digunakan oleh para sukarelawan membantu membersihkan rumah di Kampung Jawa, Shah Alam.

“Terima kasih kepada sukarelawan yang datang membantu penduduk bergotong-royong. Allahumma Yassir Wala Tu’assir,” kata Khalid menerusi facebook beliau ketika menyerahkan peralatan itu.

Tiada ulasan: