"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Rakyat bantu rakyat, Azmin dihalau balik

FAZLI RADZI

Tular sedutan rakaman video di TikTok reaksi spontan beberapa individu ketika rombongan Menteri Kanan Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali melintas di hadapan mereka.

Azmin yang juga Ketua Penerangan Perikatan Nasional (PN) difahamkan tiba di Padang Jawa, Selangor diiringi 10 kereta dan motosikal.

“Hidup rakyat. Rakyat bantu rakyat,” kedengaran suara seorang lelaki berkata demikian ketika kereta yang membawa Azmin lalu.

Serentak itu, individu lain pula beberapa kali menyebut, “Balik, balik balik” terhadap Ahli Parlimen Gombak berkenaan.

Dalam masa sama, gambar Azmin melakukan kerja-kerja pembersihan juga dilihat menarik perhatian orang ramai.

Reaksi warganet yang menyindir Azmin muncul apabila kelihatan beberapa individu sibuk memegang kamera untuk merakamkan detik-detik Azmin memegang penyapu membersihkan lumpur.

Turut kelihatan bekas pemimpin Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Shaharin atau dikenali Chegubard.

Tiada ulasan: