"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Siapa peduli pendedahan tiga buku terbaharu?

DATUK DR MOHD PUAD ZARKASHI

Kini terbit pula sebuah buku baru “Final Reckoning: An Insider’s View of the Fall of Malaysia’s Barisan Nasional Government”. Ia ditulis oleh Romen Bose.

Ia menggemparkan. Ia mendedahkan komplot tiga Tan Sri untuk menangkap Najib sejurus tamat mesyuarat Kabinet. Mereka ialah Zeti, Abu Kassim dan Ghani Patail.

Sebelum itu, terbit buku Tommy Thomas yang mendedahkan campur tangan politik dalam pelantikan Hakim dan Peguam Negara.

Kemudian terbit pula memoir Tun Mahathir. Dia dakwa seorang pegawai kepada Lim Guan Eng berlagak seperti Menteri. Individu itu terdedah apabila berlaku perang terbuka antara Tun Mahathir-Tony Pua.

Namun, apakah pendedahan dalam ketiga-tiga buku tersebut akan disiasat? Apakah akan ada Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI)? Jangan mengharap. Beberapa individu terbabit masih ada dalam sistem kerajaan.

Tiada ulasan: