"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Polis tahan 2 pegawai SPRM kes rompakan RM700,000

Malaysiakini 

Polis mengesahkan dua pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM) ditahan bagi membantu siasatan dalam kes rompakan berkumpulan melibatkan kerugian RM700,000 pada 10 Disember.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman Abd Jalil Hassan berkata siasatan dijalankan oleh Unit Siasatan Jenayah Terkelas (USJT) bawah Seksyen 395 Kanun Keseksaan (rompakan berkumpulan).

Katanya, pegawai SPRM berumur 37 dan 39 tahun itu direman daripada 16 hingga 19 Disember.

"Justeru, PDRM menyeru orang ramai supaya memberi ruang kepada pihak polis untuk menjalankan siasatan secara telus dan adil.

“Kertas siasatan akan dikemukakan ke kamar timbalan pendakwa raya dalam tempoh terdekat," katanya.

SPRM malam tadi berkata telah memberi kerjasama penuh kepada polis dan menyerahkan dua lagi pegawainya untuk membantu siasatan.

Terdahulu, dua individu termasuk seorang pegawai SPRM dilaporkan ditahan polis selepas disyaki terlibat dalam rompakan di sebuah rumah di Jalan Ampang, Kuala Lumpur.

Mereka masing-masing direman tiga dan empat hari.

Setakat 13 Disember lalu, polis mendedahkan seramai 12 individu telah memberikan keterangan.

Tiada ulasan: