"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Warganet sindir selepas Nasrudin beritahu ‘kuda’ miliknya cedera

FAZLI RADZI

Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Nasrudin Hassan memberitahu keretanya mengalami kerosakan di Jalan Diplomatik Putrajaya lewat petang tadi.

Menggelarkan keretanya sebagai ‘kuda’, Yang Dipertua Yayasan Dakwah Islamiah (YADIM) itu berkata, detik mendebarkan muncul apabila stereng kereta itu secara tiba-tiba terkunci.

“Tak boleh ke ke kanan dan ke kiri. Pemandu terus menekan brek untuk menghentikan kereta di tengah-tengah jalan. Sejurus berhenti, secara tiba-tiba juga segala jenis lampu di kotak meter menyala.

“Lalu kami cuba matikan enjin dan start kembali. Dah, terus tak hidup dan tersadai di tengah jalan dalam kawasan sibuk Jalan Diplomatik Putrajaya,” cerita bekas Ahli Parlimen Temerloh itu.

Walau bagaimanapun, Nasrudin mengucapkan syukur memandangkan insiden tersebut tidak berlaku semasa kenderaan bergerak laju di atas lebuh raya.

“Sekarang sedang menanti mekanik tiba dalam kesejukan hujan dilewat petang ini. Doakan kami, agar dipermudah segala urusan oleh Allah swt.

“Kuda yang banyak berjasa untuk kerja-kerja dakwah kita mengalami kecederaan,” katanya dalam hantaran di Facebook sebentar tadi.

Ekoran perkongsian itu, rata-rata warganet dilihat meninggalkan komentar berbau sindiran termasuk mengaitkan dengan keinginan untuk memiliki kereta baharu.

“Tak payah kias-kias ustaz. Mintak saja Vellfire baru macam menteri-menteri. Menteri-menteri itu pun bukan buat apa boleh Vellfire, ustaz kerja lagi kuat,” kata antara pengguna Facebook.

Tiada ulasan: