"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pas pecat Adun tunggalnya di Johor selepas tanding calon bebas

MALAYSIA DATELINE

Bekas Adun Bukit Pasir Najib Lep dari Pas dipecat ekoran memutuskan untuk bertanding sebagai calon bebas menentang rakan partinya sendiri, Nur Iqbal Abd Razak dalam Pilihan Raya Negeri (PRN) Johor.

Timbalan Presiden Pas, Tuan Ibrahim Tuan Man berkata Najib telah menolak satu lagi kerusi ‘boleh menang’ yang ditawarkan kepadanya.

“Saya tegas (pada kepercayaan saya) semua ahli mesti mematuhi keputusan yang dibuat parti.

“Dengan tindakannya itu, secara automatik dia hilang keanggotaan dalam parti.

“Semua ahli kini dikehendaki memberi sokongan kepada calon Pas yang mewakili Perikatan Nasional (PN),” lapor FreeMalaysiaToday (FMT).

Beliau menegaskan Najib sebagai Timbalan Yang Dipertua Pas Kawasan Bukit Pasir wajar akur dengan keputusan parti.

Najib yang juga pesara tentera merupakan Adun tunggal Pas dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) Johor selepas pilihan raya umum 2018.

Namun bagi, PRN Johor kali ini, Pas telah meletakkan calon Nur Iqbal Abd Razak di kerusi DUN Bukit Pasir.

Kelmarin, Najib mencalonkan dirinya sebagai calon bebas bagi kerusi Bukit Pasir dan bersedia menerima sebarang tindakan yang diambil oleh kepimpinan tinggi Pas.

Tiada ulasan: