"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

SPRM berkas penolong pengarah disyaki minta RM10,000 percepat surat tanah

Willie Jude

KOTA KINABALU: Seorang penolong pengarah kanan sebuah jabatan kerajaan negeri ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) kerana disyaki meminta suapan bagi mempercepatkan urusan pengeluaran surat tawaran tanah membabitkan pekebun kecil.

Sumber berkata, suspek lelaki berusia 54 tahun ditahan pegawai SPRM kira-kira 3 petang hari ini di pejabatnya.

“Suspek dipercayai meminta RM10,000 daripada orang awam bagi mempercepat urusan pengeluaran surat tawaran tanah membabitkan pekebun kecil,” katanya.

Sementara itu, Pengarah SPRM Sabah, S Karunanithy ketika dihubungi mengesahkan tangkapan.

“Permohonan reman ke atas suspek akan dibuat esok dan kes akan disiasat mengikut Seksyen 17(a) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah 2009 (ASPRM 2009),” katanya.

Beliau juga tidak menolak kemungkinan beberapa lagi tangkapan susulan akan dibuat bagi membantu siasatan kes itu.

Tiada ulasan: