"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

BUKIT GANTANG : UMNO-BN Salah Pilih Calon Lagi?

Ramai ahli-ahli UMNO-BN di Bukit Gantang mengeluh apabila mengetahui UMNO-BN telah tersalah pilih calon lagi.

Ini kerana calon yang diketengahkan untuk Parlimen Bukit Gantang dikatakan mempunyai beberapa masalah personaliti yang kurang meyakinkan penduduk-penduduk Bukit Gantang.

Laporan polis yang dilakukan oleh Tan Sri Muhyiddin semalam ada kitannya dengan penyebaran maklumat mengenai calon UMNO-BN yang disifatkan beliau sebagai fitnah dari pembangkang, namun apa yang jelas ia telah diketahui oleh ramai penduduk Bukit Gantang dan pihak pembangkang lansung tidak mengetahui hal tersebut hanyalh selepas Muhyiddin membuat laporan polis.

"Ia adalah satu kesilapan Timbalan Presiden UMNO tersebut dengan mensensasikan isu tersebut dan menyalahkan pembangkang. Pembangkang kini mempunyai lebih banyak peluru kerana persoalan tersebut tidak akan tersebar luas jika ianya tidak diperbesarkan melalui laporan polis," kata seorang penduduk Bukit Gantang.

Sebuah blog mendakwa Ismail Safian gemar untuk mengunjungi satu kawasan di perbatasan Thailand-Danok (Thailand bagian Selatan) dan hal ini amat meresahkan penduduk-penduduk Bukit Gantang.

Kota Danok dipenuhi tempat hiburan yang selalu menyuguhkan hiburan malam dan bertaburkan para PSK (pekerja seks komersil) muda. dan sebuah pekan koboi yang dianggap ‘surganya’ para lelaki jahat untuk melepaskan syahwatnya.

"Pemimpin UMNO Bukit Gantang tidak dapat berbuat apa-apa kerana calon tersebut telah dipilih oleh Najib Tun Razak, Pengerusi Perhubungan UMNO Perak sekalipun nama Ismail Safian bukanlah calon pilihan utama UMNO Bukit Gantang," kata seorang ahli UMNO Bukit Gantang.

"Lagipun Ismail yang juga bekas Ketua Penerangan UMNO Bahagian Bukit Gantang tewas dalam pertandingan Ketua UMNO Bahagian di tangan Datuk Rosli Husin kerana ada pihak mengaitkan beliau sebagai orang Tengku Razaleigh," tambahnya.


http://greenboc.blogspot.com/

Tiada ulasan: