"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Zul Kulim dan Nasaruddin Mat Isa Calun BN PR13?

mohdnoorawang

Dalam dunia politik demokrasi terutama di Malaysia musuh politik boleh menjadi kawan karib. Malah gejala lompat parti dan keluar parti tidak pelik dan tidak hairan jika desus desas khabar politk berkemundang. Dua tokoh politik hebat Saudara Yb Datuk Haji Zulkifli Nordin @ Zul Kulim dan Yb Ustaz Nazaruddun Mat Isa bakal berhijrah wadah politk baharu yang bernama UMNO.


Soseh soseh politik dalam menghadapi pilihanraya umum ke13 lebih menarik jika kedua tokoh politik ternama beralih arah dan medan juang. Jika benar soseh soseh politik berkemundang Haji Zul Kulim dan Ustaz Nasaruddin Mat Isa bakal bertanding diatas tiket UMNO/BN pada PRU13.

Bagi Zul Kulim mungkin ada hujahnya, Zul akan mempertahankan kerusi dan sebagai Yb. Peluang Zul Kulim terbuka dan cerah untuk beliau bertanding diatas tiket BN/UMNO . Jika Zul kulim bertanding atas tiket bebas, peluang untuk kalah terbuka luas.

Bagi Ustaz Nazaruddin Mat Isa sedikit sukar diramal untuk beliau bertanding atas tiket UMNo/BN kerana tiada kawasan yang selamat untuk beliau. Dan tak mungkin Ustaz Nazaruddin Mat Isa masuk UMNO?.

Namun dua tokoh ini cukup rapat dengan perdana menteri Datuk sri Najib Razak. Atas dasr itu soseh soseh politik meramal kedua tokoh hebat ini bakal membuat kejutan pada PRU13.

Untuk rekod Ustaz Nazaruddin mat Isa orang yang lama dalam parti PAS dan pernah menjadi orang nombor dua dalam PAS pusat. Rahsia parti PAS dan gerakkerja PAS dalam kepala otaknya.

Menjadi tanda tanya, jika benar soseh soseh politik, Nazarudin Mat Isa beralih arah angin dan bertanding atas tiket UMNO/BN . Dimana kerusi atau parlimen yang akan diberi kepada Nazaruddin Mat Isa?.

Komen kami hanya Nazaruddi Mat Isa sahaja yang tahu. Mungkin juga tidak bertanding PRU13. dan mungkin juga tidak lari dari PAS. Dan yang kedua hanya Najib Razak ada jawapan.

1 ulasan:

maie1958 berkata...

zol kolom dan nasarudin jangan perasan ,kau ingat umno akar umbi akan sokong kau,kirim salam lah kau,dua2 bolih terjun klcc...mampos!!!!!