"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Shahrukh Khan nak tunai ibadah haji? Sila tengok dia sembah apa kat rumah (video)



Baru-baru ini, Aktor Shahrukh Khan mengejutkan ramai pihak apabila secara terbuka mengakui berhasrat ingin menunaikan ibadah Haji.
Semuanya bermula selepas melihat rakan artisnya, Aamir Khan yang menemani ibunya iaitu Zeenat Hussain untuk mengerjakan rukun Islam yang kelima itu dua tahun lalu.

Sebelum ini Aamir sendiri pernah mempersoalkan sebab utama mengapa Shahrukh Khan masih belum pernah menjejakkan kaki ke kota suci Mekah untuk ibadah Umrah atau Haji.

Menurut aktor berusia 49 tahun itu, ibadah Haji memang merupakan hajat terbesarnya meskipun belum berkesempatan untuk dilakukan.

“Saya teringin dan berhasrat untuk menunaikan ibadah Haji bersama anak lelaki saya Aryan dan Suhana. Mungkin saya perlukan sedikit masa untuk bersedia dan Insya Allah jika tiba waktunya saya akan tetap akan tunaikan apa yang dihajati,” jelasnya ringkas.

Sebelum ini, bintang kelahiran New Delhi ini pernah dikritik hebat selepas mengaku hanya menunaikan solat buat pertama kali sewaktu ibunya meninggal dunia. Malah agamanya mula diragui selepas berkahwin wanita beragama Hindu iaitu isterinya sekarang, Gauri Khan. 
-Astro Gempak-

Tiada ulasan: