"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Siapa Nakhoda Jelmaan Dalam PAS?

BayangDiAir
Pesan TG Mursyidul Am, " PAS hanya ada seorang nakhoda. Tak boleh dua orang atau lebih nak jadi nakhoda. Hanyut kita." Tapi apa yang terjadi? PAS sekarang dah ada 2 nakhoda. Seorang TGHH sebagai nakhoda yang dipilih sebulat suara ( menang tanpa bertanding). Nakhoda yang kedua ialah nakhoda jelmaan.

Tingkah Mat Sabu, Dr. Zul, Dr. Hatta, Hanifa Maiden, Husam Musa dan Mujahid dulu biasalah dalam PAS dengan pandangan yang kritis, tidaklah sampai nampak bercanggah dengan Presiden dan kepimpinan ulama dan tidaklah sampai mengutarakan kritikan secara terbuka sampai seluruh rakyat ( kawan dan lawan) boleh ikuti pendapat, tulisan dan suara mereka. Mereka semua berubah dan PAS kehilangan dua orang pemimpin tertinggi ( Ustaz Nasaruddin dan Dr Hassan Ali) adalah dimainkan peranan oleh nakhoda jelmaan ini.

Agen-agen nakhoda jelmaan ini telah menyucuk jarum sejak beberapa tahun yang lalu. Ustaz Nasaruddin dan Dr Hassan Ali dimomokkan dengan pelbagai tuduhan dan kata nista yang sebenarnya mula dijualedar dari gerai puak-puak pengkhianat ini.Bukankah Ustaz Nasaruddin dan Dr Hassan Ali difitnah sebagai agen UMNO dan yahudi? Pedih bukan? Siapa yang memainkan peranannya? Sudahkah tuan-tuan lupakan? Bukankah nakhoda jelmaan ini menyatakan dengan bangganya kerana jasanyalah Ustaz Nasaruddin dan Dr. Hassan Ali Berjaya disingkirkan.

Masa tu perwakilan tidak pernah mengamalkan sikap berburuk sangka kepada nakhoda jelmaan dan dan agen-agen beliau. Lalu sepertimana kata rakan hamba, besut-pas, berbondong-bondonglah perwakilan memilih nakhoda jelmaan ini , jurutera, peguam dan doktor tertentu untuk membarisi kepimpinan tertinggi PAS.

Kini mereka sudah berasa gagah dalam kepimpinan PAS. Apabila Datuk Harun Taib dan Ustaz Abu Bakar Chik sudah pulang ke rahmatullah, puak-puak nakhoda jelmaan ini semakin berani dan suara mereka dah jadi majority oleh kelantangan mulut mereka. Sebab itulah dalam isu MB Selangor ini, apabila pendapat telah berbelah bagi sama banyak akhirnya TGHH menggunakan kuasa Presiden yang ada pada beliau. Terpengong-pengong dan terbengong jadinya puak nakhoda jelmaan ini. Dalam terpengong dan terbengong itulah mereka sekali lagi menyerang TGHH.

Lebih menarik apabila TGHH menjelaskan segala-galanya di “Majlis Penerangan Isu Semasa di Rusila” ( sebenarnya masih ada buah keras yang TGHH simpan kut-kut puak nakhoda jelmaan dan para panglima PKR cuba bangun menjawab), masing-masing sunyi, terkedu dan tekup batu-batan. (Aku dah tahu lama, perangai TGHH ni bengkeng sebenarnya. Tetapi akhlak ulama yang berjiwa besar sanggup sampai tahap Aziz Bari memperlekehkannya secara berdepan).

Kita tengok sekiranya nakhoda jelmaan dan puak-puaknya SERTA PKR/DAP terus buat onar. Sedarkah tuan-tuan TGHH telah beri isyarat dengan berkata “Saya rasa semakin muda dan bersemangat sekarang” . Ada berani terus langgar Presiden kami?Memetik kata Naib Ketua Dewan Ulama, Dr Mahfodz Mohamad, “ sila keluar secara terhormat”. Atau tunggu sahaja hari kiamat menunggu pengkhianat jamaah pada muktamar akan datang. Namun aku lebih berharap mereka insaf dan bermaaf-maafan. Kalau ini berlaku, mereka juga berjiwa besar seperti Tuan Guru Presiden. Peristiwa ini sukar dilihat. Kalau ini terjadi, bahagianya hati seluruh pendokong perjuangan ini.

Siapa nakhoda jelmaan ini? Saya yakin tuan-tuan yang peka dengan perkembangan politik semasa telah maklum kerana wajahnya sering melatari maya sekarang.
---------------------------------------------------------------------------------
PKR dan DAP berani menyerang Presiden kita hanyalah kerana adanya keretakan pada bahtera kita. Adakah PKR dan DAP berani kalau semua solid di belakang Presiden?

1 ulasan:

Unknown berkata...

Komen provokasi drp bekas pnyokong hasan ali dn nasarudin..