"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kereta yang berharga RM18 juta terlibat dengan kemalangan (Gambar)

Nahas kereta paling mahal
Beijing – Seorang lelaki berusia 26 tahun ‘meranapkan’ kereta mewah buatan Sweden, Koenigsegg Agera yang berharga 26.5 juta yuan (RM18 juta) di bandar Chongqing.

Media tempatan menyifatkan kejadian itu sebagai ‘kemalangan kereta paling mahal di China.’

Pemandu dikenali sebagai Liu itu ditahan kerana memandu dalam keadaan mabuk, lapor People’s Daily Online.

Kemalangan itu berlaku sekitar jam tengah malam di kawasan kejiranan Yubei apabila Liu dilaporkan hilang kawalan kenderaan dipandunya sebelum melanggar penghadang jalan menyebabkan kerosakan terhadap bampar serta tayar belakang.

Saksi berkata, pemandu terbabit duduk dalam kereta selama dua jam sehingga petugas datang menarik kenderaan itu.
-kualalumpurpost-

Tiada ulasan: