"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bilal didakwa tuduhan meliwat

RUBIAH OMAR

Tertuduh Muslin Mamat mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen Kuala Terengganu, di sini, hari ini kerana meliwat remaja lelaki berusia 17 tahun pada 2014.
 KUALA TERENGGANU - Seorang bilal didakwa meliwat seorang remaja lelaki berusia 17 tahun di Mahkamah Sesyen Kuala Terengganu, di sini, hari ini.

Tertuduh, Muslin Mamat, 49, dari Batu Rakit, Kuala Nerus bagaimanapun mengaku tidak salah dan mohon dibicarakan mengikut Seksyen 377 B Kanun Keseksaan.

Mengikut pertuduhan, tertuduh didakwa meliwat mangsa yang ketika kejadian berusia 17 tahun di sebuah rumah di Batu Rakit, Kuala Nerus, jam 11.30 malam pada 9 Ogos 2014.

Bagi kesalahan itu, tertuduh berdepan hukuman penjara sehingga 20 tahun, jika sabit kesalahan.

Pendakwaan dijalankan Timbalan Pendakwa Raya, Syairah Mohamad Razali di hadapan Hakim Azman Mustapha manakala tertuduh tidak diwakili peguam.

Sejurus pengakuan tidak bersalah tertuduh direkodkan, mahkamah menetapkan 28Disember depan sebagai tarikh sebutan semula kes untuk serahan dokumen dan lantikan peguam.

Tiada sebarang jaminan ditawarkan kepada tertuduh.
-sinaarharian

Tiada ulasan: