"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Saksi: Dilanggar hingga mati, telefon bimbit pula dicuri

Adam Abu Bakar
PETALING JAYA: Seorang individu yang kononnya mahu membantu seorang pelajar yang dihujung nyawa selepas dilanggar sebuah van bertindak melarikan telefon bimbit mangsa, menurut seorang saksi kemalangan.

Menurut beliau, orang ramai ketika itu sedang menolong remaja itu, yang meninggal dunia selepas dilanggar sebuah van yang melanggar lampu isyarat berdekatan pusat membeli belah Danga City Mall, Johor Bahru.

Berdasarkan cerita seorang individu bernama Harry Cyclone di Facebook, FMT difahamkan pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Aminuddin Baki itu berlumuran darah apabila datang seorang individu memeriksa barang mangsa.

“Kami semua sedang menolong remaja ini dan datang seorang lelaki yang secara tiba-tiba memeriksa telefon untuk menghubungi ibu bapa remaja itu.

“Dia mengambil telefon remaja itu dan melarikan diri. Manusia jenis apa ini,” katanya di ruangan Facebook JB TRACER: Johor Bahru Traffic, Crime & Community Service Report.
FMT difahamkan remaja itu sedang menunggang motosikal apabila dilanggar sebuah van.

“Sebuah van yang melanggar lampu isyarat terus langgar remaja berkenaan. Berlaku pendarahan yang banyak di kepala remaja berkenaan,” kata Harry.

“Pemandu van berkenaan pada mulanya mahu melarikan diri tetapi berjaya dihentikan oleh orang ramai” tambahnya.

Ketua Polis Daerah Johor Bahru Selatan, ACP Shahurinain Jais ketika dihubungi FMT, mengesahkan kejadian berkenaan namun masih belum mendapatkan laporan lengkap kejadian.

Tiada ulasan: