"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

SPRM bekukan 900 akaun bank berkaitan kes 1MDB

Akaun bank Umno adalah salah satu daripada 900 akaun bank yang dibekukan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung siasatan kes 1MDB.

New Straits Times memetik sumber yang dipercayai mengatakan kira-kira 900 akaun yang didakwa dikaitkan dengan 1MDB telah dibekukan.

"Mereka yang mendapati sejak beberapa hari lalu bahawa mereka tidak lagi mempunyai akses kepada akaun mereka adalah akibat daripada beberapa individu yang penyiasat percaya telah mendapat manfaat daripada 1MDB," katanya.

Semalam, pemangku presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mendedahkan bahawa SPRM membekukan akaun bank Umno dan Umno Selangor.

Ahmad Zahid berkata Umno akan memberikan kerjasama penuh kepada SPRM berkaitan pembekuan akaun bank berkenaan.

Dalam satu kenyataan, Zahid berkata beliau akan berusaha membuktikan bahawa wang Umno adalah sah dan tiada kaitan dengan sebarang kegiatan pengubahan wang haram.
-malaysiakini

Tiada ulasan: