"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Polis: RM2.97 bilion masuk akaun Najib

Siasatan polis mendapati sejumlah AS$972 juta (RM2.973 bilion) dipindahkan ke akaun bank AmIslamic milik bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak.

Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Noor Rashid Ibrahim berkata jumlah itu disalurkan melalui tiga fasa iaitu firma Good Star, Aaabar dan Tanore.

Sehingga kini katanya, sebanyak 132 transaksi melibatkan hasil daripada aktiviti haram telah dikenalpasti dan siasatan lanjut sedang dijalankan.

Rashid berkata polis telah merekodkan keterangan daripada 64 orang, termasuk Najib dan anak perempuannya Nooryana Najwa.

Beliau juga berkata lebih ramai individu akan dipanggil bagi membantu siasatan.
-malaysiakini

Tiada ulasan: