"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kumpulan 'baju hitam' muncul di kongres AMK

Kongres Wanita dan Angkatan Muda PKR (AMK) menjadi tumpuan selepas ucapan perasmian oleh timbalan presiden, Syed Husin Ali ekoran kehadiran sekumpulan kira-kira sembilan orang yang memakai baju hitam dan lilitan tangan yang bertulis 'selamatkan Keadilan'.

Mereka yang dipercayai sebahagian daripada perwakilan - yang berkumpul di pintu depan Dewan MPPJ - tempat kongres itu berlangsung - dikatakan merancang untuk mengadakan protes kecil dan sidang akhbar berhubung proses pemilihan pucuk pimpinan parti itu.

Bagaimanapun, selepas setengah jam, tidak ada tanda-tanda protes itu akan berlaku.

Apabila wartawan bertanya kepada kumpulan tersebut, mereka menjawab, sedang menunggu calon ketua AMK, Badrul Hisham Shaharin yang lebih dikenali sebagai CheguBard keluar.

Bagaimanapun, CheguBard tidak kelihatan keluar, dan semua perwakilan masuk semula ke dewan untuk mendengar ucapan dasar ketua AMK, Shamsul Iskandar Md Akin.

Bila wartawan bertanya lagi, kumpulan itu, menafikan protes itu akan diadakan kerana menurut mereka Kak Wan (presiden PKR) telah berjanji untuk menyiasat aduan berhubung proses pemilihan PKR.

"kami penuh yakin dengan janji (Datuk Seri) Wan Azizah,' kata salah seorang daripada mereka, yang enggan memberitahu namanya.

-malaysiakini-

Tiada ulasan: