"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Penduduk KL gempar rasai gegaran

Penghuni di beberapa buah bangunan tinggi di sekitar Kuala Lumpur hari ini cemas seketika apabila merasai dua gegaran iaitu kira-kira jam 8 dan 11 pagi.

Sekurang-kurangnya 10 lokasi dikenal pasti dan antaranya di Pekeliling, Wangsa Maju, Jalan Sultan Ismail, Bangsar, Salak Selatan, Bukit Bintang dan Putrajaya.

Gegaran berpunca daripada dua gempa bumi bermagnitud 5.5 dan 5.6 skala Richter yang berlaku di Sumatera Utara pada jam 8.08 dan 11.01 pagi.

Turut tidak terkecuali adalah ribuan kakitangan awam yang terpaksa bergegas keluar dari Bangunan SUK di Shah Alam setelah berlaku gegaran kira kira pukul 11.30 pagi ini.

Gegaran itu dikesan dua kali.

Seorang kakitangan awam berkata, gegaran itu dapat dapat dirasai di tingkat lima termasuk menyedari bingkai gambar didapati bergerak-gerak.

NONEBagaimanapun, wartawan yang berada dalam sidang akhbar menteri besar di bangunan annex tidak merasai gegaran itu.

Sebelum ini, Jabatan Meteorologi Malaysia mengesahkan gempa bumi sederhana di Sumatera Utara, Indonesia itu.

Menurut kenyataan jabatan itu, pusat gempa ialah 330 kilometer ke barat daya Klang, Selangor.

Gegaran turut dirasai di beberapa tempat di pantai barat Semenanjung terutama di sekitar Selangor, selatan Perak dan Melaka.

-malaysiakini-

Tiada ulasan: