"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

UMNO Takut Hilang Penguasaan Mereka Ke Atas Masjid2 di Pulau Pinang


Tulang Besi
Bunyi2 bising yang dikeluarkan oleh UMNO berkaitan pilihanraya AJK Masjid seluruh Pulau Pinang adalah kerana mereka takut kehilangan penguasaan mereka ke atas masjid2 seluruh Pulau Pinang.

AJK2 Masjid yang ada sekarang adalah dari lantikan UMNO sebelum kerajaan BN Pulau Pinang jatuh ke tangan Pakatan Rakyat. Apabila Kerajaan Pakatan Rakyat mahu membuka perlantikan AJK Masji secara demokrasi, maka melompatlah UMNO seluruh Pulau Pinang.

Ini kerana, seperti juga di mana mana tempat, orang UMNO yang aktif di masjid adalah minoriti.

Apabila dibuka untuk pilihanraya terbuka, nescaya AJK2 UMNO ini akan kalah tergolek.

Perkara yang sama berlaku di Selangor baru2 ini. Individu2 yang pro kepada UMNO boleh dikatakan rata-rata ditolak oleh jemaah Masjid.

Mempelajari nasib rakan2 mereka di Selangor, maka UMNO sekarang ini sedaya upaya mahu menghalang pentadbiran Masjid2 dipilih oleh jemaah masjid. Alasan perpecahan dan berpuak-puak dalam masjid adalah alasan dangkal. Di seluruh Selangor, tidak berlaku perpecahan di kalangan jemaah masjid.

Yang berlaku hanyalah individu2 yang menjadi proksi UMNO hilang jawatan dalam AJK2 Masjid.

Itu sahaja.

Tiada ulasan: