"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Terkini : Punca Kerugian Berpanjangan MAS Terjawab

inderasipejuang

Patut lah beb walaupun sudah berniaga selama 41 Tahun namun masih lagi TAK UNTUNG-UNTUNG setiap kali Penyata Kewangan Tahunan Berakhir Dibentangkan... rupa-rupanya yang mengendalikan Syarikat Malaysia Airlines (MAS) adalah jenis dari golongan PERPATAH MELAYU yang berbunyi BODOH MACAM UMNO... kah kah kah...

Mana lah tak gua katakan BODOH MACAM UMNO... ada ke Filem RUGI yang bertukar Tajuk dari TANDA PUTERA ke TANDA TANYA KENAPA RUGI menjadi PILIHAN bagi DITAYANGKAN kepada KAKITANGAN MAS untuk Sambutan Ulang Tahun ke-41 MAS... kah kah kah !.

Tak Pelik kek beb... sudah lah Filem tersebut Terang Lagi Bersuluh adalah sebuah Filem CEREKA BODOH yang MENGAIBKAN golongan Pahlawan Melayu Terakhir Spesis Umno... bila dikatakan Tiang Bendera Umno yang TERKENAL dengan SLOGAN Perjuangan Hingga Ketitisan Darah Terakhir boleh DIKENCINGKAN oleh Lim Kit Siang... kemudian tu lagi Filem yang MENELAN BELANJA hampir RM4.7 Juta DUIT HARTA PUSAKA MAK BAPAK UMNO menghasilkan pulak KERUGIAN... kerana ianya TIDAK DITONTON bukan sahaja oleh Sebahagian Besar Rakyat Malaysia malahan Sebahagian Besar dari 3 juta lebih Ahli Umno itu sendiri... kah kah kah !.

Tiba-tiba Filem TANDA TANYA KENAPA RUGI itu lah yang hendak DIHIDANGKAN kepada Kakitangan MAS sempena Sambutan Ulang Tahun Ke-41 MAS oleh Pengedali MAS yang gua pasti 100 peratus adalah Spesis Umno TOTOK... apa punya SENGAL lah OTAK yang ada pada Pengendali MAS ni beb... rupa nya itu lah sebab nya MAS setiap Tahun bukan nya UNTUNG tapi RUGI BERPANJANGAN... yang TERBAIK pun kalau boleh dikatakan TERBAIK hanyalah MENGURANGKAN RUGI daripada Tahun sebelum nya... tiap-tiap Tahun itu lah CERITA SAMA yang akan DIHIDANGKAN kepada Rakyat... rupa-rupanya Spesis BODOH MACAM UMNO yang mengendalikan MAS tu beb... kah kah kah !. Mat Indera Sipejuang

hemmmmm..... apa dia orang nak risau beb kalau rugi pun bukan nya dari harta pusaka mak bapak dia orang... jadi soal untung rugi boleh pergi mampos pada di orang... yang penting kalau untung dapat nama kalau rugi boleh cover... kah kah kah... A B U.

Tiada ulasan: