"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Rumah Anti-Kiamat Ini Bernilai USD 11.5 Juta

Rumah anti-kiamat ini memiliki luas 390,19 meter persegi, dan terletak di Yellow Jacket, sebuah kota sepi di Colorado, Amerika.

Dinding rumah ini terbuat dari konkrit yang dilapisi baja tebal. Itu membuat struktur rumah ini begitu kuat, sehingga dikatakan tahan gempa. Jika dilihat dari luar, rumah ini hanya nampak seperti sebuah bangunan yang membosankan. Namun, jika dilihat ke dalam, ini adalah sebuah rumah mewah yang dilengkapi dengan rekaan dalaman yang indah. Ini mungkin adalah bunker paling mewah yang pernah ada di dunia.

Bukan hanya itu. Rumah ini juga memiliki sistem tujuh tahap penyaringan air dan empat sistem daya yang dipasang terpisah di rumah tersebut. Sebagaimana disiarkan Curbed.com, rumah ini juga memiliki menara radio setinggi 30,48 meter dan sebuah landasan helikopter.

Rumah ini dibina pada tahun 2003 lalu, dan sekarang dijual seharga USD 11.5 juta. -malaysiasensasi
 


 -tranungkite-

Tiada ulasan: