"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

14 kereta berlanggar di Lebuh Raya Utara-Selatan (PLUS)

Foto
Shah Alam: Dua kemalangan membabitkan 14 kereta, masing-masing sembilan di kilometer 12.5 dan lima di Kilometer 13.5, Lebuhraya Persekutuan, di sini, malam tadi.

Kedua-dua kemalangan itu berlaku kira-kira jam 9 malam membabitkan laluan dari Shah Alam ke Kuala Lumpur menyebabkan kesesakan lebih dua jam di laluan sepanjang kira-kira tiga kilometer.

Menurut seorang anggota Lebuh Raya Utara-Selatan (PLUS) yang berada di lokasi, kedua-dua kemalangan itu berlaku apabila kereta yang berada di hadapan berhenti secara mengejut di lorong laju.

Katanya, beberapa kereta yang berada di belakang tidak sempat mengelak lalu melanggar kenderaan di hadapan secara berturut-turut.
KENDERAAN yang terbabit kemalangan di Kilometer 13.5, Lebuhraya Persekutuan, semalam.

“Kejadian mengakibatkan kesesakan lalu lintas kira-kira dua jam apabila laluan terhalang namun tiada kecederaan dilaporkan dan kebanyakan pemandu terbabit berada di Balai Polis Seksyen 9 untuk membuat laporan,” katanya.

Seorang pemandu yang terbabit dalam kejadian di KM12.5 itu, K Partihiban, 28, berkata, dia sempat menghentikan kenderaannya namun dilanggar kereta dari belakang mengakibatkan kenderaannya terseret merempuh kereta di hadapan.

Katanya, sejurus kejadian berlaku, dia keluar untuk meninjau kenderaan lalu melihat pemandu di belakang bertindak melarikan diri.

“Apabila saya sedang merakam gambar insiden itu, terdengar suara seorang menjerit menyuruh saya untuk tidak mengambil gambar pada masa sama sebuah lagi kenderaan melanggar kereta itu,” katanya.
-hmetro-

Tiada ulasan: