"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bapa kejam seterika muka, kemaluan anak perempuan berusia lima tahun

Seorang bapa dari Lagos, Nigeria tergamak melakukan kekerasan dengan menyeterika muka dan kemaluan anak perempuannya yang berusia lima tahun, baru-baru ini.

Semuanya tercetus hanya kerana si anaknya itu membuang air besar di atas lantai sehingga menyebabkan bapanya ‘naik hantu’ melakukan jenayah tersebut.

Suspek, Surakat Idowu bagaimanapun telah berjaya ditahan pihak polis tempatan di negara Afrika tersebut.

Difahamkan, kanak-kanak malang itu tinggal bersama-sama bapanya selepas ibu bercerai lebih tiga tahun lalu.

Jiran yang menyaksikan insiden itu kemudiannya telah mendail talian kecemasan sehingga membawa kepada penahanan Surakat; 45.

Susulan ‘serangan’ itu, budak perempuan itu melecur teruk di bahagian muka sementara kemaluannya membengkak.

Saksi yang menceritakan kejadian itu berkata: “Suspek yang bekerja sebagai mekanik telah menyuruh anaknya membuang tahi beraknya ke dalam mangkuk tandas yang terletak di belakang rumah mereka.

“Namun disebabkan licin, budak itu tertumpahkan tahinya ke atas lantai. Suspek yang berang kemudiannya mengambil seterika dan memukul serta menekap seterika di bahagian muka dan kemaluan mangsa,” jelas saksi.

Kanak-kanak itu kini dirawat di sebuah hospital berdekatan berikutan kecederaan melecur yang dialaminya dan berkemungkinan besar akan dipelihara oleh pihak jabatan kebajikan tempatan selepas ini.

Bapanya pula akan dihadapkan ke mahkamah dalam masa terdekat selepas semua bukti berjaya dikumpulkan pihak pendakwa raya.
-kualalumpurpost 

Tiada ulasan: