"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mayat ditemui dikerat kepada 6 bahagian

Mayat seorang lelaki warga Bangladesh yang ditemui mati di sebuah rumah sewa di Kampung Pengkalan Lebai Man, Sungai Petani awal pagi semalam, dikerat kepada enam bahagian dan dipotong secara kemas di bahagian sendi kaki dan tangan menggunakan objek tajam dan berat.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kedah, SAC Mior Farid Al Athrash Wahid berkata, kesemua anggota badan berkenaan diletakkan di dalam tiga guni berasingan, iaitu guni pertama berisi bahagian kepala hingga ke pusat, guni kedua berisi bahagian pinggang hingga ke lutut dan guni ke tiga berisi lengan kedua-dua belah tangan dan betis kedua-dua belah kaki.

"Hasil bedah siasat mendapati punca kematian adalah 'sharp force trauma to the head and neck'. Bagaimanapun bahagian organ dalaman tidak terjejas," katanya menerusi satu kenyataan malam tadi.

Dalam kejadian awal pagi tadi, mayat Azad Late Late Mofyan Uddin, 38, dijumpai pihak polis selepas teman wanita mangsa yang berumur 31 tahun tampil ke Ibu Pejabat Polis Daerah Kuala Muda pada 1 pagi meminta polis mengesan Azad.

Polis yang membuat pemeriksaan ke atas rumah sewa mangsa kemudiannya terhidu bau busuk dan mendapati terdapat kesan cecair berwarna kehitam-hitaman yang mengalir dari bahagian belakang kabinet batu di ruang dapur rumah berkenaan.

Pemeriksaan lanjut di bahagian bawah kabinet dapur itu menemukan tiga bungkusan guni plastik yang diikat yang mengandungi badan manusia yang telah dipotong-potong dengan menggunakan senjata tajam.

Usaha mengesan rakan serumah mangsa masih dijalankan dan kes disiasat di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan, katanya.
- Bernama

Tiada ulasan: