"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

‘Datuk Seri’ berang pukul 3 Rela kerana minta alihkan Vellfire

Tiga anggota Jabatan Sukarelawan Malaysia (RELA) cedera selepas mendakwa dipukul seorang Datuk Seri di sebuah tokong di Jalan Ampang di Kuala Lumpur semalam.

Dalam kejadian kira-kira 6.30 pagi itu mangsa Melvin Cheong Mun Khai, 19, Lee Weng Poh, 27, dan Leong Jiun Jie, 21, masing-masing mengalami kecederaan di kepala, mata dan perut.

Melvin Chong berkata kejadian bermula apabila beliau meminta Datuk Seri itu agar mengalihkan kenderaan Toyota Vellfire miliknya yang menganggu lalu lintas, namun dia enggan berbuat demikian.

"Lelaki itu marah bila saya minta alihkan kenderaannya dan menepuk meja serta memaki kami selain mengugut akan mengapa-apakan kami.

“Rakan saya Lee dan Leong bertindak untuk meleraikan keadaan, tetapi lelaki itu terus memukul dan menendang kami," katanya pada sidang media di Kuala Lumpur, hari ini.

Kejadian tersebut dirakamkan menerusi kamera litar tertutup (CCTV) dan laporan polis telah dibuat di Balai Polis Ampang, katanya.

Turut hadir pada sidang media itu Ketua Biro Aduan dan Perkhidmatan Awam MCA merangkap Timbalan Pesuruhjaya Kehormat RELA, Datuk Seri Michael Chong ​​​​​​.

Timbalan Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Supt Mohd Zaid Hassan mengesahkan kejadian berkenaan dan berkata kes disiasat mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan kecederaan.

Katanya setakat ini tiada tangkapan dibuat dan pihak polis sedang mengenal pasti suspek serta status Datuk Seri itu.
-Bernama

Tiada ulasan: