"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Saya pilih berkecualilah, kata Hanipa

MALAYSIA DATELINE
Berhubung laporan yang mengatakan bahawa Peguam Negara Amerika Syarikat (AS) dalam satu forum iaitu “Global Forum on Asset Recovery” baru-baru ini menyifatkan skandal kleptokrasi 1MDB sebagai kleptokrasi yang paling teruk, Ahli Parlimen Sepang, Mohamed Hanipa Maidin berkata, beliau “menganggap” bahawa Peguam Negara AS itu mestilah cukup arif dalam hal tersebut.

“Saya “presume” Peguam Negara AS ini mestilah arif sungguh tentang undang-undang berkaitan “money laudering” (pengubahan wang haram) dan kleptokrasi ini,” tulis beliau dalam Facebooknya.

Itulah anggapan saya sehinggalah saya tersedar daripada lamunan dan teringat komen orang yang mungkin lebih bijak dan lebih cerdik daripada Peguam Negara AS itu, yang dengan penuh yakin dan dengan lafaz “soreh” (nyata) berkata ia campur tangan asing, kata Hanipa lagi.

Sehubungan itu katanya lagi, beliau benar-benar dalam dilema sama ada ingin menyokong Peguam Negara AS itu atau menyokong “ulama”.

“Setelah fikir panjang, takperlah saya pilih berkecualilah,” kata beliau.

Tiada ulasan: