"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PANAS!!! Zuhdi mengesahkan Pas terima RM1.5 juta

Pas akui terima RM1.5 juta, tetapi dakwa ia derma, bukan dari Umno
MALAYSIA DATELINE
Zuhdi mengesahkan Pas terima wang tetapi ia wang derma bukan dari Umno.

Selepas dicabar mendedahkan akaunnya pada 23 Mac 2018 bagi membukti Pas tidak menerima wang dari Umno, Pas hari ini mengaku menerima duit itu tetapi ia adalah derma individu kepada Pas bukannya dari Umno.

AJK Pas Pusat, Dr Zuhdi Marzuki dalam wacana di Sinar Harian hari ini mengesahkan Pas menerima wang pada tarikh itu.

“Bekas pemimpin Pas mendakwa kita menerima RM1.5 dan satu juta dalam bank.

“Sebenarnya ini adalah derma, derma dari individu, bukan dari Umno. Bukan dari pejabat Umno.

“Sebab itu kita ucapkan terima kasih kepada orang yang derma itu. Lepas ini kalau ada yang mahu menderma RM5 juta, ahlhamdulillah,” kata Zuhdi yang juga Pengarah Pusat Penyelidikan Pas (PPP) dalam program anjuran Sinar Harian hari ini.

Naib Presiden Pas, Husam Musa mencadangkan kepada Pas agar mendedahkan akaun itu pada tarikh transaksi itu berlaku iaitu 23 Mac 2018 jika mahu membersihkan namanya.

“Pas kena dedah akaun dia bulan Mac lalu untuk buktikan parti itu tidak terima duit dari Umno,” kata Husam yang sebelum ini juga mendakwa Pas menerima duit Umno.

Sebelum itu, bekas naib presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar mendakwa Pas menerima wang dari Umno dan masuk ke akaun parti itu di RM1.5 juta di di peringkat pusat dan RM1 juta ke akaun amanah di Terengganu.

Tiga penama akaun amanah di Terengganu itu, Saitiful Bahri Mamat, Muhyiddin Abdul Rashid dan Shukrimun Shamsuddin menafikan dakwaan Mahfuz itu dan mengugut akan mengambil tindakan terhadap Mahfuz selepas pilihan raya nanti.

Mahfuz pula meminta mereka menyaman beliau sekarang bukannya selepas pilihan raya umum nanti.

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang juga menafikan dakwaan itu dengan berkata mana lojiknya Umno mahu memberikan duit kepada Pas sedangkan Pas akan melawan Umno dalam pilihan raya ini.

Husam membidas hujjah itu dengan berkata, adalah sangat lojik Umno memberikan Pas wang untuk mempastikan Pas bertanding di kerusi yang tidak boleh dimenanginya semata-mata untuk membolehkan Umno atau BN menang.

Katanya, Pas masuk bertanding di kawasan Umno dan Pakatan Harapan (PH) bertanding bukan mahu kalahkan Umno tetapi mahu kalahkan PH supaya Umno menang.

“Pas tahu dia tidak akan menang di kerusi itu tetapi dia nak masuk juga untuk kalahkah PH.

“Jadi lojiklah Pas terima duit Umno untuk menangkan Umno,” kata Husam dalam ceramah beliau di Tawang, Bachok, Kelantan.

Tiada ulasan: