"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Harakah fitnah Husam


MALAYSIADATELINE
Naib Presiden Parti AMANAH Negara Husam Musa menyifatkan suratkhabar Harakah sebagai lidah rasmi parti ‘Islam’ sanggup menurunkan taraf dirinya menjadi sampah dunia akhirat.

Husam dalam kenyataannya berkata, Harakah edisi Jumaat yang melaporkan tulisan “Cadangan Husam Musa agar diwujudkan jawatan kuasa khas bawah PH untuk mengurus dana royalti minyak yang akan disalurkan ke Kelantan” ternyata seratus peratus fitnah.

Berdasarkan tulisan itu, katanya, Harakah menjadikan headlinenya ‘PH ‘serupa’ BN‘ dan sub headline ‘PM Ulang Silap Lampau, Husam Tiru Umno’.

Headline rencana muka dalam pula “Husam, LGBT, UEC dan Khazanah…ke mana Malaysia nak dibawa?”

“Api permusuhan yang dinyalakan syaitan nampaknya masih membara menjadi anutan dan pengeliruan berbaur penghinaan adalah jalan dipilih Harakah untuk menuju keredhaan Tuhan.

“Bolehkah keredhaan Tuhan dicapai dengan kemungkaran yang terlarang? Dalam sub tajuk ini Harakah menampakkan kejijikannya atas jenama Umno,” katannya.

Jika begitu, beliau mempersoalkan mengapa pula pimpinan Pas membesarkan laungan ahli Pas sunat atau wajib mengundi calon Umno di Sg Kandis?

“Harakah kekeliruan dan fitnah bukanlah dari Harakah Islamiyyah. Dua perkara itu adalah berbeza sekali pun keduanya ber-Harakah,”katanya.

Justeru katanya, berdiam dirinya pimpinan Pas terhadap dosa ini menunjukkan apa yang sebenar tersemat dalam diri mereka antara makruf dan mungkar selama mana politik kepartian mereka mendapat tempat.

Tiada ulasan: