"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

‘Sindrom serigala’ (Gambar) hantui 16 orang selepas ambil ubat sakit perut

FMT Reporters

16 kanak-kanak mengalami “sindrom serigala” selepas mengambil ubat-ubatan yang tercemar di Sepanyol.
Kanak-kanak tersebut mengalami hipertrikosis, iaitu ditumbuhi bulu di badan mereka selepas mengambil ubat berkaitan dengan masalah perut.

Bagaimanapun syarikat yang mengeluarkan ubat-ubat tersebut di Malaga telah digantung lesennya.

Turut terjejas termasuk enam bayi apabila ubatan itu digunakan sebagai merawat masalah asid dalam perut bayi serta pencernaan.

Ibu bapa yang menggunakan ubat terbabit telah dinasihatkan untuk mendapat rawatan segera.

Difahamkan syarikat farmaseutikal itu mempunyai pengedar di India.

Bagaimanapun pihak berkuasa Sepanyol berkata, kanak-kanak atau dewasa yang mengalami “sindrom serigala” ini supaya tidak terlalu bimbang kerana ia akan hilang sebaik sahaja berhenti mengambil kapsul “omeprazole” ini.

Sumber: dailymail.co.uk

Tiada ulasan: