"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Keputusan sudah dibuat, PN itu sendiri diisi banyak ‘katak’

MOHD SAYUTI OMAR

Apabila Pakatan Harapan (PH) memutuskan untuk menerima Idris Haron dan Nor Azman Hasan sebagai calon mereka, ramai yang tidak puas hati dan marah-marah. Dengan menganggapnya sebagai katak, mereka yang marah berpendapat tidak perlu mereka diambil.

Ada munasabahnya. Seawalnya saya juga berkira begitu. Namun, dalam politik atau apa-apa pertubuhan apabila ia dibuat keputusan secara majoriti ia hendaklah dihormati.

Pimpinan PH tentu ada perkiraannya sendiri kenapa mereka berdua diambil. Perlawanan tentu inginkan kemenangan. Mungkin mereka fikir dua orang boleh menyumbang kemenangan maka mereka diambil.

Sebenarnya masalah katak itu dan moral politik, bukan sahaja ada dalam PH, dalam Umno dan PN juga ada.

Bahkan, kesemua yang berada dalam PN itu terdiri daripada mereka yang boleh dianggap katak. Berbandingkan parti mana yang banyak jumlah katak.

Begitu juga dengan Pas, apakah parti itu ada moral apabila hidup dengan mengekang tetapi akhirnya meninggalkan Umno cerai tidak bertalak. Itu lagi kejam. Perbuatan dan tindakan Pas terhadap Umno lagi sadis.

Jadi, perbetulkan akal politik anda. Atau kalau sudah hilang sabar dan tidak dapat menerima hal-hal kotor begitu, elok sertai parti MUDA pimpinan Syed Saddiq. Parti budak yang tidak faham cara orang tua berfikir.

Tiada ulasan: