"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Cakap bukan main, tetapi hanya satu calon Pas lawan DAP di Melaka

MALAYSIA DATELINE

Pas disifatkan sebagai bercakap sahaja soal hendak melawan DAP tetapi hanya sanggup meletakkan seorang sahaja calon mereka untuk melawan DAP dalam pilihan raya negeri Melaka.

Aktivis politik, Jamzuri Ardani dalam posting beliau di facebook berkata, sebelum ini bukan main lagi menyebut mahu melawan DAP.

“Sebelum ini bukan main hati-hari sembang pasal nak lawan DAP kunun… cesss!!!” tuis Jamzuri.

Dalam pertandingan tiga penjuru di PRN Melaka kali ini, tujuh calon Pas akan bertembung dengan Umno, yang dianggap oleh Pas sebagai rakannya sebelum ini di samping calon Pakatan Harapan.

Lima calon Pas pula bertembung dengan calon AMANAH dari PH, bertembung dengan dua calon PKR dan satu calonnya bertembung dengan calon MCA.

Sebelum ini, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, para penyokongnya akan mengundi calon PN yang lain apabila bertembung dengan calon dari BN termasuk Umno.

Beliau juga pernah berkata, parti itu akan mensasarkan kerusi DAP.

Tiada ulasan: