"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Calon PH dikompaun RM4,000 kerana berkempen pakai lambang parti

SITI NUR ZAWANI MISCON

Calon Pakatan Harapan didakwa telah dikompaun sebanyak RM4,000 kerana didapati berkempen dengan memakai lambang rasmi parti itu pada jaket yang digunakannya.

Kompaun yang dikeluarkan

Surat kompaun tersebut dikongsi Ahli Parlimen Lembah Pantai, Fahmi Fadzil melalui hantaran di Twitternya hari ini.

Bagaimanapun tidak dapat dipastikan calon mana yang dikompaun.

Kompaun itu menyatakan bahawa kesalahan individu tersebut disebabkan: ‘Menjalankan kempen Pilihan Raya Negeri Melaka dengan cara calon memakai jaket berlambang parti Pakatan Harapan’.

Surat tersebut bertarikh 10 November 2021 dan kesalahan didapati dilakukan di Warung Kak Pah, Kampung Melaka Pindah, Alor Gajah pada jam 11 pagi.

Surat itu juga menyatakan individu tersebut telah melakukan kesalahan di bawah seksyen Perkara 10 Akta Pencegahan dan Pengawalan Penyakit Berjangkit 1988

“Gila, pakai lambang Pakatan Harapan pun kena kompaun. Sebab lambang kan sebar virus.

“Cuma bukan virus Covid, tapi virus demokrasi. Itu virus yang mereka paling takut,” ciap Fahmi.

Tiada ulasan: