"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

BN tidak yakin menang, sebab itu sedia kerjasama, dakwa AMANAH

MALAYSIA DATELINE

Kenyataan Datuk Seri Muhammad Hassan bahawa Barisan Nasional (BN) sedia menerima parti lain jika menang disifatkan sebagai lambang ketidakyakinan Pengarah PRN Melaka itu untuk menang, kata Ketua Wanita AMANAH (Awan), Aiman Athirah. 

“Kenyataan Tok Mat ini menzahirkan betapa Umno Barisan Nasional TIADA KEYAKINAN bahawa mereka boleh menang berdepan dengan Pakatan Harapan dalam PRN Melaka 2021,” kata beliau menerusi facebooknya.

Justeru, katanya, adalah wajar para pengundi Melaka memberi peluang dan sepenuhnya mandat kepada Pakatan Harapan serta Adly Zahari untuk meneruskan kerja-kerja dan pentadbiran di negeri Melaka.

“Berikan PH kemenangan yang kuat bagi memastikan kestabilan politik dan seterusnya kita boleh memberikan fokus terbaik mengangkat martabat hidup rakyat,” kata beliau.

Media semalam melaporkan, BN terbuka untuk menerima rakan parti lain dalam Kerajaan Negeri Melaka sekiranya ia memenangi Pilihan Raya Negeri (PRN) kali ini, kata Timbalan Pengerusinya Datuk Seri Mohamad Hasan.

Pengarah PRN BN Melaka itu berkata bagaimanapun pada masa sama, perlu ada satu parti teras yang boleh berdiri dengan sendiri untuk menubuhkan kerajaan negeri agar tidak ada mana-mana pihak membuat ugutan keluar parti yang sekali gus boleh menyebabkan kerajaan negeri runtuh.

“Kalau rakan-rakan yang mahu bersama dengan kita, tiada isu … lebih ramai lebih meriah, lebih ramai lagi baik, tetapi kita tidak mahu wujud satu keadaan di mana kita kerajaan sentiasa diugut setiap hari.

“Setiap hari, setiap pagi ketua menteri bangun tidur, dia memikirkan sama ada dia masih ada lagi majoriti ataupun tidak. Itu tidak baik,” katanya pada sidang akhbar selepas pelancaran manifesto BN bagi PRN Melaka bertemakan Kestabilan Demi Kemakmuran di Melaka semalam.

Tiada ulasan: