"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Potong kepala, bakar mayat ibu angkat

LIONEL Justin Gore

LIONEL Justin Gore

Washington: Seorang lelaki di Ohio ditahan selepas membunuh ibu angkatnya, memotong kepala wanita itu sebelum membakar mangsa.

Lelaki litu dikatakan bertindak sedemikian kerana mendakwa dimaklumkan 'roh' bahawa ibu angkatnya itu adalah syaitan.

Lionel Justin Gore, 34, mengaku membunuh Diane Gore di rumah wanita itu di New Matamoras di sempadan Ohio dan Virginia Barat, Sabtu lalu.

Selepas ditahan, dia dilaporkan memberitahu pihak berkuasa: "Saya potong kepalanya dan bakarnya dengan api."

Perbuatan tidak berperikemanusiaan itu berlaku di hadapan anak saudara lelaki Lionel berusia enam tahun, lapor New York Post yang memetik Marietta Times.

Mayat mangsa ditemukan pihak berkuasa dipanggil ke rumah itu kira-kira jam 6.30 petang, selepas mendapat laporan mengenai kebakaran di kediaman berkenaan.

Anak saudara Lionel memberitahu polis, dia melihat lelaki itu memotong leher Diane dengan pisau sebelum membakar rumah berkenaan.

Kanak-kanak itu berkata, dia merangkak untuk keluar dari rumah dipenuhi asap.

Lelaki itu kini direman dan berdepan tuduhan membunuh, melakukan khianat serta membahayakan kanak-kanak.

Tiada ulasan: