"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lori kargo heret kenderaan di pondok tol, sekurang-kurangnya 19 terbunuh, 3 cedera

AFP

Gambar-gambar di media sosial menunjukkan kenderaan terbakar selepas impak. (Gambar Twitter Heraclio Bernal)

MEXICO CITY: Sekurang-kurangnya 19 orang terbunuh dan tiga cedera semalam dalam satu kemalangan di lebuh raya yang menghubungkan Mexico City dengan pusat bandar Puebla, kata pihak berkuasa.

Nahas berlaku pada tengah hari apabila sebuah lori kargo merempuh beberapa kenderaan di pondok tol di lebuh raya itu, mengakibatkan ada antaranya terbakar selepas impak.

“Ketika melalui pondok tol, lori terbabit mengheret enam kenderaan, mengakibatkan 19 orang terbunuh dan tiga cedera. Pemandu lori berkenaan antara yang terbunuh, kata pihak berkuasa lebuh raya persekutuan itu, Capufe, dalam kenyataan.

Capufe juga berkata, ia sedang berusaha mengalihkan kenderaan yang terlibat, manakala bahagian lebuh raya terbabit telah ditutup bagi lalu lintas.

Lebuh raya sepanjang 110km itu digunakan oleh banyak lori kargo.

Tiada ulasan: