"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Dr Dzulkefly Ahmad tak mahu bertanding PRU15

2 penggal sudah cukup, tiba masanya beri ruang kepada pemimpin muda, kata Dr Dzul

MALAYSIA DATELINE

Dr Dzulkefly Ahmad menyifatkan dua penggal memegang kerusi Parlimen Kuala Selangor sudah cukup baginya dan mahu memberi ruang kepada pemimpin muda pada PRU15 ini.

Beliau yang juga Pengarah Strategik AMANAH berkata keputusannya itu sudah dimaklumkan kepada pimpinan parti.

“Saya sudah dua penggal di Parlimen dan 22 bulan sebagai menteri. Saya harap saya boleh lakukan lebih banyak lagi.

“Setakat ini apa yang saya bimbang ia sudah selesai. Ia sudah pun berakhir.

2 penggal sudah cukup, tiba masanya beri ruang kepada pemimpin muda, kata Dr Dzul

Dr Dzulkefly sebagai Menteri Kesihatan ketika pentadbiran 22 bulan Pakatan Harapan

“Dalam kes ini ia akan memberikan perubahan kepimpinan yang konsisten dan berterusan serta inilah yang hilang dalam politik Malaysia,”katanya seperti dipetik The Malaysian Insight.

Menurut Dr Dzul selepas ini beliau ingin memainkan peranan lebih penting dalam membentuk pemimpin muda di Malaysia.

Sebelum ini, Ahli Parlimen Bangi Ong Kian Ming turut membuat keputsan juga tidak hasrat untuk kerusinya pada PRU akan datang.

Dr Dzul mula menjadi ahli parlimen setelah menang di Kuala Selangor pada PRU 2008. Dia kemudian tewas di tangan calon BN Irmohizam Ibrahim pada PRU dengan perbezaan 460 undi sebelum kembali merampas semula kerusi itu pada PRU14 lalu dengan majoriti.

Dia turut dilantik menjadi menteri kesihatan sehingga kejatuhan kerajaan PH pada Februari 2020

Tiada ulasan: