"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

UMNO kecut dan terkejut apabila Rafizi menang

Kemenangan Rafizi isyarat ahli PKR, Anwar bukan lagi ‘poster boy’?

NASUHA RAHMAN

Ahli Majlis Tertinggi Umno menyifatkan kemenangan Rafizi Ramli bagi jawatan Timbalan Presiden PKR amat mengejutkan sekaligus memberi isyarat Datuk Seri Anwar Ibrahim bukan lagi sebagai ‘poster boy’

Dr Puad Zarkashi yang juga Speaker DUN Johor berkata selain itu kemenangan Rafizi juga satu tekanan kepada Anwar supaya bersara lebih awal.

“Pengaruh Anwar merosot luar dan dalam. Majoriti ahli PKR memberi signal, Anwar bukan lagi poster boy atau calon PM yang boleh diharap,” katanya.

Apatah lagi katanya, ramai pemimpin pro Anwar tewas di peringkat cabang

“Saifuddin ada substance. Tetapi kesetiaan pada parti ketika susah dan senang tidak dapat membantunya untuk menang. Putar alam macam Rafizi lebih diterima.

“Tiada jaminan PKR adalah parti reformasi,”ujarnya.

Kemenangan Rafizi isyarat ahli PKR, Anwar bukan lagi 'poster boy'?

Beliau percaya Ggandingan baru Anwar-Rafizi mengekalkan PKR sebagai parti retorik kerana kedua-duanya merupakan ‘pakar persepsi’.

“Mereka berdua memang sebati,” kata Puad yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Rengit.

Bekas Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli menang bergaya pada pemilihan parti itu semalam, di mana meraih hasil kutipan undi tertinggi di 11 negeri dan Wilayah Persekutuan.

Beliau menang dengan lebih 66,000 undi dengan pesaingnya Saifuddin Nasution yang mendapat 48,000 undi.

Tiada ulasan: