"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Noh Cuba Tutup Penyelewengan Guna Mahkamah




SHAH ALAM, 22 MAC: Tindakan Timbalan Pengerusi Perhubungan Umno Selangor, Datuk Seri Noh Omar menyaman Kerajaan Negeri Selangor dan Adun Sekinchan, Ng Suee Lim berjumlah RM20 juta dilihat sebagai usaha menghalang Pakatan Rakyat mendedahkan pelbagai penyelewengan yang dilakukan oleh Ahli Parlimen Tanjung Karang tersebut.


Menurut Suee Lim, saman ini sebenarnya tidak mampu menghalang semua pihak untuk memperkatakan isu ini kerana kawalan media terlalu meluas dan rakyat sudah pastinya lebih matang dalam membuat penilaian.

“Noh Omar cuba untuk menggunakan saluran mahkamah bagi menghalang saya atau mana-mana akhbar supaya tidak terus mengutamakan isu petani ini kepada rakyat dan segala gerak kerja beliau,” katanya.




Tegas beliau, hak petani akan terus dipertahankan terutamanya dalam isu bantuan dan subsidi agar segala peruntukkan dapat dirasai oleh semua pihak.


Kerajaan Selangor hari ini menerima writ saman RM10 juta daripada Noh berhubung laporan yang di siarkan Selangorkini mengenai Laporan Ketua Audit Negara.

Dalam laporan tersebut Ketua Audit Negara mendedahkan kehilangan RM110 juta dari Kementerian Pertanian dan Asas Tani dibawah Noh.

Sehubungan itu para pesawah di Sekinchan mengadakan demontrasi dan menggesa Noh meletak jawatan kerana wang tersebut diperuntukkan untuk pemberian subsidi harga padi kepada pesawah.

Setiausaha Politik Menteri Besar,Faekah Hussin berkata, tindakan saman ini sebenarnya membuka ruang kepada kerajaan negeri untuk mendedahkan lebih banyak perkara untuk di bawa ke mahkamah.

“Pada saya ini perkara baik sebab dalam pada Perdana Menteri (Najib Razak) ingin mengambil Selangor, dia (Noh Omar) saman kerajaan Selangor. Nampaknya tindakan kedua-dua ahli politik ini bercanggah,” katanya.

Tiada ulasan: