"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Wanita di Penjara Bashar Al-assad telah diperkosa Semua

HALIMISLAM
Aktivis Syria, Hadeel Bashaar Kuki yang keluar dari penjara baru-baru ini menyatakan, para tahanan di penjara-penjara Assad mengalami tindakan penyiksaan dan perkosaan.
Kuki sendiri telah memberikan kesaksiannya di hadapan Majlis Hak Asasi Manusia di Geneva untuk tempoh penahanannya di penjara Aleppo, dan membantah tuntutan regim Syria bahawa pertengkaran di Syria melibatkan Al-Qaeda. Ia menekankan bahawa semua warga Syria - termasuk Kristian dan Alawi - mengalami amalan penyiksaan yang mengerikan yang dilakukan oleh pasukan

Dia menekankan bahawa semua wanita yang ditangkap oleh pasukan Assad mengalami tindakan penyiksaan dan perkosaan, namun banyak dari mereka yang tidak berani mengumumkan secara terbuka apa yang telah mereka alami selama di tahanan.

Dia mencatat bahawa teknik penyiksaan terhadap para tahanan berbeza. Ada yang diseksa dengan elektrik, atau apa yang dikenali sebagai "Carpet of the Wind", dan teknik penyiksanaan dengan cara memukul kaki para tahanan sampai cedera parah dan kemudiannya melemparkan mereka ke dalam bekas yang diisi dengan air dan garam.

Tiada ulasan: