"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Datuk Fauzi, Mu Tunggu Kami Datang

"Saya masuk PAS cuma nak dekat dengan Allah, kini saya rasa tenang sangat" "saya tak nak apa dah dunia ni, nak siap untuk mati ja nih" itu lah kata-kata Datuk Fauzi yang selalu saya dengar.

Datuk seorang yang mudah mesra dgn orang ramai walaupun Datuk mantan pegawai tinggi PDRM tapi sifat rendah dirinya mengalahkan orang lain..

Yg menariknya, Datuk adalah orang baru dlm PAS Larut dan baru beberapa bulan bekerja sepenuh masa utk bawa misi PAS di tengah² masyarakat, tapi kerjanya macam dah berpuluh tahun dalam PAS.

“Dhaifnyaaa... tandas markaz ni, tolong buat kira tengok kos bina tandas dan bilik air baru“ Prihatin sungguh Datuk ni, tergambar pada riak wajahnya seorang yang pemurah dan ikhlas ingin membantu...

Sekarang Datuk dah pergi meninggalkan kita buat selama²nya. Satu kehilangan besar buat kita semua. Tugasnya sudah selesai, kita pula akan menyusul. Semoga ruh almarhum dicucuri rahmat dan maghfirah serta ditempatkan bersama orang-orang solih.

Akmal Kamarudin,
Batu Kurau, Perak.

Tiada ulasan: