"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kabinet PAS 2013-2015. Selangor, Kelantan, Terengganu, Johor dan Perak dapat Pesuruhjaya baru

Mesyuarat JK PAS Pusat baru semalam (1/12/2013) telah membuat ketetapan bagi melengkapkan AJK PAS Pusat 2013-2015 ada seperti berikut:-

Setiausaha Agung : Haji Mustafa Ali (kekal)
Bendahari : Ahmad Yaakob
Ketua Penerangan : Haji Mahfuz Omar
Pengarah Pilihan Raya : Dr Hatta Mohd Ramli

(Pengarah PR termasuk dalam Dewan Harian mengikut perlembangaan PAS pindaan terbaru)


Iskandar Samad Pesurunjaya PAS Selangor. Rasanya Dr Rani menarik diri. Sebelum ini antara bulan jun - Julai 2013 Dr juga menyatakan maksud yang sama menarik diri melalui SMS kepada Presiden untuk tarik diri dan SMS kedua minta bersedia untuk kekal kalau diberi amanahkan. Ini berkaiatan isu Kota Damansara. Mungkin ini pertimbangan pertukaran pendapat saya.

Ust Mohamad Noor Mohamad (kekal) Pesuruhjaya Wilayah Persekutuan. Pernah ada isu hilang pada 12 Februari 2013 selama seminggu. Tapi cerita ini kena tanya geng Wilayah.

Hj Mohamad Taufek Abd Ghani (kekal) Pesuruhjaya Negeri Sembilan. Setelah mengambil alih daripada Zulkefly Mohamad Omar, Hj Taufek perlu memberikan fokus kepada PRU-13 dan 14, dimana pada PRU-13 sokongan Melayu merosot termasuk kalah pada kawasan yang telah memang.

Dato' Haji Ahmad Yaakob Pesuruhjaya PAS Kelantan menggantikan TG Nik Abdul Aziz. Satu pilihan terbaik dengan gerakerja yang baik setakat mengambil alih MB Kelantan. Seperti yang banyak kali TG Nik Abdul Aziz sebut beliau nak lepas jawatan tak nak ada 2 nahkoda dalam satu kapal akhirnya terjawab.

Adly Zahari (kekal) bekas pelajar UTM dan masih muda Pesuruhjaya PAS Melaka. Orang yang sangat agresif pernah bekerja sepenuh masa dengan PAS Terengganu. Mac 2013 pernah konraversi dalam kenyataan penyelewengan wang zakat Melaka dan beliau tegas dalam isu ini. Tahniah!

Ustaz Saiful Bahri Mamat (Nama sebenar rasanya Saitifu) Pesuruhjaya PAS Terengganu mengantikan Hj Wahid Endut yang diberita mengalami keuzuran. Muda macam Adly Zahari juga. Sangat agresif adalah Mudir Madrasah Darul Bayan Pinang Merah Paka.
Tuan Ibrahim Tuan Man kekal Pesuruhjaya PAS Pahang. Tak payah cerita semua orang tahu. Sangat baik dalam kerjasama dengan PR dan saya merasanya beliau boleh membawa Pahang lebih kedepan.

Haji Razman Zakaria bekas Timbalan mengambil alih Pesuruhjaya PAS Perak. PAS Perak macam PAS kelantan ada 'permainan di media sosial' siapa layak pesuruhjaya. Ada poll juga antara nama disebut ialah Ustaz Abu Bakar, Ir Hj Nizar Jamaludin, Idris Ahmad dan Mujahid Yusof Rawa.. tapi semua tak ternyata!

Haji Razman dilihat penyesai masalah di Perak dan boleh merapatkan saf untuk PRU-14

Tuan Haji Aminulhuda Hassan Persuruhjaya PAS Johor yang baru mengantikan Dr. Mahfuz Mohamed. Johor adalah negeri berpontesi untuk PAS tawan. Seperti Hj Mohamad Sabu sebut kena tawan Johor untuk mampuskan UMNO. Tn Haji Aminulhuda dijangka boleh mengerakkan PAS johor.

Ada lagi negeri lain seperti Sabah, Sarawak, Perlis masih kekal. Kedah pun kekal dengan hj Mahfuz Omar walaupun Hj Mahfuz diamanahkan sebagai Ketua Penerangan.
Pulau Pinang masih tak ada keputusan.
Yang menarik beri fokus ialah Kelantan, Terengganu, Selangor, Perak dan Johor. Akan menjadi perbahasan ialah Cikgu Pa masih SU. Macam dengan pelbagai isu yang sebelum ini?
-tranungkite-

Tiada ulasan: